初めてのTOEFL ⑥Speaking 〜テンプレート〜 | Better Life
PR

初めてのTOEFL ⑥Speaking 〜テンプレート〜

記事内に広告が含まれています。

f:id:english_workout:20190328031147p:plain

今回はSpeakingについてです。

初心者のためのSpeakingのコツ

①とにかく話し続ける

前回記事にしましたが、

とりあえず話し続けらるように練習を重ねましょう。 

www.english-workout.tokyo

②テンプレートを覚える

テンプレートを覚えておくと、

さらにスムーズに話せるようになると思います。

 初心者のうちは、

テンプレートを使用して、それっぽく話せるようになります。

ここで、僕が使用したテンプレートを紹介します。

いろんな人が公開していますので、

一番使いやすいテンプレートを使用するようにしてください

テンプレート

task 1、2

I think ○○  or I agree ○○

There are  two reasons.

First of all, ○○○

Second, ○○○ 

That’s why I think ○○ 

task 3

The article suggests that the university should ○○○ 

In response to this announcement, the female/male student agrees/disagrees with this proposal and clearly states several reasons. 

First of all, ○○○

Second, ○○○ 

(賛成のとき)

Therefore, the pros vastly outweigh the cons and this change, if introduced, will enhance the university’s good reputation, and have a positive impact on the university in the long run. That’s why she/he is happy with this proposal. 

(反対のとき)

Therefore, the cons vastly outweigh the pros and this unfair change, if introduced, will have a negative effect on the university, thus impacting the university’s reputation. That’s why she/he disagrees with this proposal. 

task 4

The given academic passage describes ○○○, which is ○○○. 

In the lecture, the speaker provides specific information and connected examples. 

First of all / At first, she/he talks about ○○○ 

Second / After that, she/he discusses ○○○ 

task 5

The male/female student’s problem is that ○○○  

There are several solutions.  

One is to ○○○. 

And the other is to ○○○ 

task 6

The professor describes ○○○, which is ○○○. 

In the lecture, the speaker provides specific information and connected examples. 

First of all / At first, she/he talks about ○○○ 

Second / After that, she/he discusses ○○○

コメント